km/óra
  2024.12.21., szombat  •  Tamás napja
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell

Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell

Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.

Vasútfejlesztésre szerinte azért nem öltek annyi pénzt eddig, mert először meg akarták nézni, hogy használják-e az emberek a vasutat, és mivel a magyarok árérzékenyek, ezért tették olcsóbbá. Előtte üres kocsikról szóltak a hírek Lázár szerint, majd a tarifareformmal brutális számokat produkáltak, ami azt bizonyítja, hogy kell a vasúti lába is a közlekedésnek, idézett az interjúból a Szegeder. 

„Amíg nem láttam tisztán azt, hogy az embereknek ez kell, vagy nem kell, addig nem mondhattam azt a miniszterelnöknek, hogy szükségem lesz 5–10 milliárd amerikai dollárra ahhoz, hogy ezt megfejlesszem, mert az felelőtlenség lett volna”, indokolt Lázár. Úgy véli, most már világosan látszik, hogy szükség van erre a rendszerre.

Ezért el fognak indítani fejlesztéseket jövőre, melyekről a január 7-i Közlekedésinfón fog többet elárulni. Komoly érdemi átalakítások jönnek szerinte, amiben „lesz digitalizáció, lesz utaskomfort, lesz komoly minőségi változás” már a 2025-ös nyári szezont illetően is. „Ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít” – fogalmazott, utalva arra, hogy egyelőre nem jönnek az uniós források Magyarországra, bár uniós hitelt felvesznek a beruházásokhoz.

Mint fogalmazott, „hozzákezdünk a vasútépítéshez, ki fogunk írni tendereket, lesznek új járművek is”. Emellett használt, bérelt járművekkel is tervezik a meglévő járműpark frissítését. Részletekbe itt sem ment bele, mert a terv „kiszámolás és tervezés alatt van, de komoly változások lesznek” ígérete szerint.

A miniszter szerint "mi vagyunk Európában az egyetlen ország, akinek saját 5800 autóbusza van, és fenntartunk egy vasúti szolgáltatást is, ami (…) úgy néz ki, hogy négy vonatból három pontos, és eggyel vannak problémák”, mondta Lázár János.  Ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”.

Fotó: illusztráció/Hóvége

kapcsolódó cikkek
Csak a vármegye- és országbérlet marad a MÁV-nál és a Volánnál, bővülő kedvezmények, új napijegyek március 1-től
Csak a vármegye- és országbérlet marad a MÁV-nál és a Volánnál, bővülő kedvezmények, új napijegyek március 1-től
Ingyenes utazás a 14 év alatti gyermekeknek, 50%-os, állandó kedvezmény a közalkalmazottaknak, új, 24 órás vármegye- és országbérletek. Egyebek mellett ezek jellemzik a MÁV-VOLÁN-csoport március elsejétől érvényes új tarifarendszerét. A jelenlegi 15 bérletkonstrukció helyett tavasztól mindössze kettő marad, a vármegye- és országbérlet, míg az eddigi kedvezményrendszer jelentősen egyszerűsödik, a mostani 65 helyett mintegy 20 kedvezménytípus marad. Összegyűjtöttük milyen változások lesznek a helyi és helyközi közlekedésben.
Nagyon mennek a vármegye- és országbérletek, rekordot döntött márciusban a MÁV-Volán-csoport
Nagyon mennek a vármegye- és országbérletek, rekordot döntött márciusban a MÁV-Volán-csoport
Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok – közölte a MÁV-VOLÁN-csoport az MTI-vel.
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
A közlekedésügyi szakminiszter a Fanta alacsony magyarországi narancstartalmáért üti a Coca-Colát és egyébként a multikat, eközben a kánikula első tíz napjában az általa felügyelt MÁV 560 vonata el sem tudott indulni, 10.500 járat pedig kisebb-nagyobb késésekkel ért csak célba.
Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított
Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított
"A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet a mai nappal", jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken Budapesten a tárca sajtótájékoztatóján, "a közlekedési infón".
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Magyarországon négyből három vonat pontosan közlekedik - a MÁV szerint
Magyarországon négyből három vonat pontosan közlekedik - a MÁV szerint
Új havi riportban, közérthető módon közli a vasúti közlekedési adatokat a MÁV-csoport - közölte a cég vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében.
Mávinform: felsővezeték-szakadás miatt jelentősek a késések több vasútvonalon
Mávinform: felsővezeték-szakadás miatt jelentősek a késések több vasútvonalon
Felsővezeték-szakadás miatt jelentős késésekre, fennakadásokra kell számítani a győri, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vasútvonalon - közölte a Mávinform péntek délután a honlapján. A tájékoztatás szerint késések várhatók a csatlakozó vonalakon is, így az oroszlányi, a dél-balatoni, a tapolcai, a szombathelyi és a veszprémi járatok esetében is.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
címkék
kapcsolódó cikkek
Csak a vármegye- és országbérlet marad a MÁV-nál és a Volánnál, bővülő kedvezmények, új napijegyek március 1-től
Csak a vármegye- és országbérlet marad a MÁV-nál és a Volánnál, bővülő kedvezmények, új napijegyek március 1-től
Ingyenes utazás a 14 év alatti gyermekeknek, 50%-os, állandó kedvezmény a közalkalmazottaknak, új, 24 órás vármegye- és országbérletek. Egyebek mellett ezek jellemzik a MÁV-VOLÁN-csoport március elsejétől érvényes új tarifarendszerét. A jelenlegi 15 bérletkonstrukció helyett tavasztól mindössze kettő marad, a vármegye- és országbérlet, míg az eddigi kedvezményrendszer jelentősen egyszerűsödik, a mostani 65 helyett mintegy 20 kedvezménytípus marad. Összegyűjtöttük milyen változások lesznek a helyi és helyközi közlekedésben.
Nagyon mennek a vármegye- és országbérletek, rekordot döntött márciusban a MÁV-Volán-csoport
Nagyon mennek a vármegye- és országbérletek, rekordot döntött márciusban a MÁV-Volán-csoport
Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok – közölte a MÁV-VOLÁN-csoport az MTI-vel.
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
A közlekedésügyi szakminiszter a Fanta alacsony magyarországi narancstartalmáért üti a Coca-Colát és egyébként a multikat, eközben a kánikula első tíz napjában az általa felügyelt MÁV 560 vonata el sem tudott indulni, 10.500 járat pedig kisebb-nagyobb késésekkel ért csak célba.
Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított
Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított
"A magyar kormány ötpontos közlekedési akciótervet hirdet a mai nappal", jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken Budapesten a tárca sajtótájékoztatóján, "a közlekedési infón".
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Magyarországon négyből három vonat pontosan közlekedik - a MÁV szerint
Magyarországon négyből három vonat pontosan közlekedik - a MÁV szerint
Új havi riportban, közérthető módon közli a vasúti közlekedési adatokat a MÁV-csoport - közölte a cég vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében.
Mávinform: felsővezeték-szakadás miatt jelentősek a késések több vasútvonalon
Mávinform: felsővezeték-szakadás miatt jelentősek a késések több vasútvonalon
Felsővezeték-szakadás miatt jelentős késésekre, fennakadásokra kell számítani a győri, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vasútvonalon - közölte a Mávinform péntek délután a honlapján. A tájékoztatás szerint késések várhatók a csatlakozó vonalakon is, így az oroszlányi, a dél-balatoni, a tapolcai, a szombathelyi és a veszprémi járatok esetében is.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
tematikus oldalak