NAK: közel 8 millió darab Mikulás-csoki fogy évente
Kiemelték: csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással.
A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán - ilyen a csokinyúl is; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál - mint szinte minden területen - jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés - fűzték hozzá.
A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.