Netrisk: 14 százalékkal drágultak a gépjárművek kötelező biztosításai
A biztosítási portál adatai alapján novemberben több mint 19 ezer új kötelező szerződés jött létre, 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Az érintett járművek átlagos életkora 20 év, a rangsort a Suzuki vezeti az Opel és a Volkswagen előtt - írták.
A drágulás oka az alkatrészek árának emelkedése, valamint a több baleset, ami növelte a kárkifizetések összegét. A Netrisk szerint a magasabb költségek miatt érdemes nem kötelező biztosítást is kötni, az éves átlagdíjuk a legtöbb esetben elenyésző ahhoz képest, mint amibe egy töréskár javítása kerül. A kötelezővel együtt megkötött casco mellé kedvezmény is járhat, főképp a hosszú ideje kármentesen közlekedők számára. A balesetmentes vezetés a kötelezők díjait szintén jelentősen mérsékli, hatszoros is lehet a különbség a legmagasabb és a legalacsonyabb között - tették hozzá.
Az év végi kgfb-kampány azokat érinti, akik 2010 előtt vásárolt gépjárművel rendelkeznek, illetve azokat, akiknek december 31. a következő biztosítási évfordulójuk. Csütörtökig dönthetik el, hogy a jelenlegi szerződésüket folytatják jövőre is, vagy új biztosításra váltanak - olvasható a közleményben. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.