GySEV: nem járnak a vonatok Bük és Acsád között
Műszaki meghibásodás miatt Bük és Acsád állomások között vonatpótló autóbuszok közlekednek, adta hírül a GySEV.
Emiatt a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalakon késésekre kell számítani, tették hozzá.
Fotó: archív/Nagy Jácint
kapcsolódó cikkek
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Több új nyugat-magyarországi vasútvonal a GYSEV üzemeltetésébe kerülhet 2025-ben
Erről az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodája közölt információkat az Iho.hu közlekedési szakportál érdeklődésére. A GYSEV működtetheti jövőre a közlekedést a Székesfehérvár–Szombathely szakaszon, Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk-Boba között, valamint dél-nyugaton egészen Nagykanizsáig.
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.
Felsővezeték-szakadás okozott gondot pénteken a Szombathely – Szentgotthárd vonalon
Vonatpótló buszok járnak.
Lázár: Elfoglaltuk a GySEV-et, magyar vállalattá alakítjuk, a MÁV-ot GyeSEV-esítjük
A közlekedési és építési miniszter megismételte, hogy a GySEV idén átveszi a nyugati országrészben - Győr, Vas, Zala és Veszprém megyékben - egyes pályaszakaszok üzemeltetését a MÁV-tól.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.