km/óra
  2025.01.31., péntek  •  Marcella napja
Lázár: Elfoglaltuk a GySEV-et, magyar vállalattá alakítjuk, a MÁV-ot GyeSEV-esítjük

Lázár: Elfoglaltuk a GySEV-et, magyar vállalattá alakítjuk, a MÁV-ot GyeSEV-esítjük

A közlekedési és építési miniszter megismételte, hogy a GySEV idén átveszi a nyugati országrészben - Győr, Vas, Zala és Veszprém megyékben - egyes pályaszakaszok üzemeltetését a MÁV-tól.

Győr, Vas, Zala és Veszprém megyékben a MÁV munkavállalói a GYSEV-hez kerülnek a MÁV-tól, ahogy a pályákat is átadják majd. Ez azt jelenti, hogy 500 kilométer pályát vesz át a GYSEV, emellett beforgatják a cég járműveit is, mondta január 8-án egy sajtótájékoztatón Lázár János. 

Szombati Facebook-posztjában pedig megerősítette: nagyobb arányban vonják be a GySEV erőforrásait a magyarországi vasúti közlekedésbe. "Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság erőforrásait. Az Észak-Dunántúl vasúti közlekedést a GySEV-re bízzuk, az így felszabaduló MÁV-os járműveket pedig átirányítjuk a keleti országrészekbe", írta videójához, amelyben többek között arról is beszélt, hogy a nyugati országrészben Győr, Vas, Zala és Veszprém megyékben át fogja majd venni. Azok a járművek, amik eddig ezen a vonalon futottak, keletre "indulnak", mondta.

GySEV szerelvény a szombathelyi pályaudvaron Fotó Nagy Jácint

Ugyanakkor 11 új járművet rendeltek a GyeSEV-nél 53 milliárd forintos beruházás keretében.

"Megemeltük a magyar hányadot, elfoglaltuk a GySEV-et, magyar válalattá alakítjuk, a MÁV-ot GyeSEV-esítjük", erősítette meg Lázár János a bejelentésében.

 

 

Bár konkrét pályaszakaszokat most sem említett Lázár, decemberben megírtuk, hogy az érintett vasútvonalak közé tartozhat:

  • a 20-as vonal (Székesfehérvár–Szombathely), amely a Bakonyon keresztül húzódik,
  • a 11-es vonal (Veszprém–Győr),
  • a 14-es vonal (Pápa–Csorna),
  • a 25-ös vonal (Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk–Boba),
  • és a 17-es vonal is (Nagykanizsa irányába).

A miniszter tavaly év végén 15 év Fidesz-kormányzás után arról beszélt, hogy eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az emberek használni fogják. 

Január elején azonban megígérte, hogy most minden más lesz, a legfontosabb bejelentett változások: 

  • 2026 január elsejéig felújítják az összes mosdót a vasútállomásokon és a buszpályaudvarokon
  • júniustól a busz vagy vasúti menetjegyár felét visszafizetik annak, akinek a járműve 20 percél többet késik
  • egy EU-s országgal tárgyalnak egy teljes motorvonatflotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves
kapcsolódó cikkek
Kilenc új intercity villamos motorvonatot vásárol a GYSEV, Szombathelyen is találkozhatunk majd velük
Kilenc új intercity villamos motorvonatot vásárol a GYSEV, Szombathelyen is találkozhatunk majd velük
A finanszírozáshoz kormánygaranciát kellett felmutatni a GYSEV-nek, ez elég sokáig váratott magára, de végül megjelent az erről szóló határozat.
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
"David Pressman messze kerülje el majd Magyarországot" - mondta Lázár János „Közlekedési Infóként” meghirdetett sajtótéjákoztatóján szerdán.
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Nem kell félnünk, hogy 2025-től egycsapásra (meg kettőre sem) javul a helyzet a vasúti közszolgáltatás színvonalában: az év első munkanapján már délelőtt borult a menetrend az egyébként is fél évig pótbuszokkal kisegített Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Szombathely vonalon. Jókora késésekre kell számítani.
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
Fél évre leáll a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között
Fél évre leáll a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között
Szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között.
Több új nyugat-magyarországi vasútvonal a GYSEV üzemeltetésébe kerülhet 2025-ben
Több új nyugat-magyarországi vasútvonal a GYSEV üzemeltetésébe kerülhet 2025-ben
Erről az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodája közölt információkat az Iho.hu közlekedési szakportál érdeklődésére. A GYSEV működtetheti jövőre a közlekedést a Székesfehérvár–Szombathely szakaszon, Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk-Boba között, valamint dél-nyugaton egészen Nagykanizsáig.
Elkészült a GYSEV Oktatási Központ Szombathelyen
Elkészült a GYSEV Oktatási Központ Szombathelyen
Átadták kedden a GYSEV Oktatási Központot Szombathelyen. A Sas utcában olyan középiskolás diákokat oktatnak, akik duális képzésben vesznek részt, azaz elméleti oktatás mellett a GYSEV Zrt.-nél gyakorlati ismereteket is szereznek, olvasható a vasúttársaság közleményében.
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is
Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is
A Szombathelyt érintő győri fővonal sokkal rosszabbul teljesít a felújítás óta, mint annak előtte, derült ki a HVG által készített legproblémásabb vasútvonalak 2024-es listájából. Jön fel a Szombathely-Székesfehérvár-Budapest szakasz is a problémalistán, ami azt jelenti, hogy azon is egyre kiszámíthatatlanabb a vonatközlekedés.
címkék
kapcsolódó cikkek
Kilenc új intercity villamos motorvonatot vásárol a GYSEV, Szombathelyen is találkozhatunk majd velük
Kilenc új intercity villamos motorvonatot vásárol a GYSEV, Szombathelyen is találkozhatunk majd velük
A finanszírozáshoz kormánygaranciát kellett felmutatni a GYSEV-nek, ez elég sokáig váratott magára, de végül megjelent az erről szóló határozat.
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
"David Pressman messze kerülje el majd Magyarországot" - mondta Lázár János „Közlekedési Infóként” meghirdetett sajtótéjákoztatóján szerdán.
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Nem kell félnünk, hogy 2025-től egycsapásra (meg kettőre sem) javul a helyzet a vasúti közszolgáltatás színvonalában: az év első munkanapján már délelőtt borult a menetrend az egyébként is fél évig pótbuszokkal kisegített Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Szombathely vonalon. Jókora késésekre kell számítani.
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
Fél évre leáll a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között
Fél évre leáll a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között
Szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között.
Több új nyugat-magyarországi vasútvonal a GYSEV üzemeltetésébe kerülhet 2025-ben
Több új nyugat-magyarországi vasútvonal a GYSEV üzemeltetésébe kerülhet 2025-ben
Erről az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodája közölt információkat az Iho.hu közlekedési szakportál érdeklődésére. A GYSEV működtetheti jövőre a közlekedést a Székesfehérvár–Szombathely szakaszon, Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk-Boba között, valamint dél-nyugaton egészen Nagykanizsáig.
Elkészült a GYSEV Oktatási Központ Szombathelyen
Elkészült a GYSEV Oktatási Központ Szombathelyen
Átadták kedden a GYSEV Oktatási Központot Szombathelyen. A Sas utcában olyan középiskolás diákokat oktatnak, akik duális képzésben vesznek részt, azaz elméleti oktatás mellett a GYSEV Zrt.-nél gyakorlati ismereteket is szereznek, olvasható a vasúttársaság közleményében.
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is
Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is
A Szombathelyt érintő győri fővonal sokkal rosszabbul teljesít a felújítás óta, mint annak előtte, derült ki a HVG által készített legproblémásabb vasútvonalak 2024-es listájából. Jön fel a Szombathely-Székesfehérvár-Budapest szakasz is a problémalistán, ami azt jelenti, hogy azon is egyre kiszámíthatatlanabb a vonatközlekedés.
Savaria Fórum 34. évfolyam 1. szám - 2025.01.24.
Savaria Fórum 34. évfolyam 1. szám - 2025.01.24.
tematikus oldalak