km/óra
  2025.01.14., kedd  •  Bódog napja
Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is

Több a késés a győri fővonalon annak felújítása óta, egyre rosszabbul teljesít a Szombathely-Székesfehérvár szakasz is

A Szombathelyt érintő győri fővonal sokkal rosszabbul teljesít a felújítás óta, mint annak előtte, derült ki a HVG által készített legproblémásabb vasútvonalak 2024-es listájából. Jön fel a Szombathely-Székesfehérvár-Budapest szakasz is a problémalistán, ami azt jelenti, hogy azon is egyre kiszámíthatatlanabb a vonatközlekedés.

A HVG a MÁVINFORM honlapján megjelent hírek alapján rakta össze a hibalistát:

  • 1 hibapontot osztottak ki az egy órán belüli késésekért,
  • 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont,
  • fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki.
  • Az olyan hibákat, amelyekről nem a MÁV tehetett, nem vettek figyelembe: például ha autó hajtott a vonat elé vagy ha külföldön késett a nemzetközi vonat.
  • Két kivételt tettek ez alól: ha télen a hó, nyáron a meleg miatt volt gond, akkor járt a hibapont, hiszen az ilyen időjárás nem volna szabad, hogy extrém időjárási helyzetnek számítson.

A lap listáján Magyarország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben is változatlanul a Budapest és Záhony közötti szakasz maradt, amely az elmúlt években is vezette a negatív ranglistát. A legnagyobb meglepetést azonban a győri fővonal szolgáltatta, amely a tavalyi második helyezés után, éppen egy felújítást követően, az élmezőnybe került a problémák számát tekintve.

A HVG által összeállított lista szerint a legrosszabbul teljesítő vonal 2023-ban 251 hibapontot kapott, ami 9 ponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben a győri szakasz 180-ról 230 hibapontra ugrott, így jelentősen romlott a helyzete.

A tavalyi év során a legproblémásabb vonalak toplistáján több változás is történt:

  • A Nagyatád-Somogyszob vonal kikerült a tíz legrosszabb közül, mivel a mellékvonal-bezárások áldozatává vált.
  • A Budapest-Lajosmizse vonal is lecsúszott a listáról, bár ugyanannyi hibapontot gyűjtött, mint egy évvel korábban, de ez már csak a 12. helyre volt elegendő.
  • A Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonal visszakerült a top 10-be.
  • A Székesfehérvár-Szombathely vonal egyre előrébb tör, különösen az év végén vált problémássá, amikor az esőzés olyan mértékben károsította a pályát, hogy Veszprém és Ajka között teljesen le kellett állítani a forgalmat.

Az ország 80 személyforgalmat bonyolító vonala közül egyetlen olyan volt, ahol 2024-ben egyáltalán nem regisztráltak problémát. Ez a Fertőszentmiklós és az ausztriai Neusiedl közötti szakasz, amelyet a GYSEV és az ÖBB üzemeltet. Bár a MÁV is beszámol a hálózatukat érintő problémákról, ezen a 3 kilométeres magyarországi szakaszon hibamentes volt a közlekedés.

A tavalyi év legrosszabb napja a MÁV-nál november 22-e volt, amikor az első hóesés miatt a vasúti közlekedés szinte teljes káoszba fulladt.

A legnagyobb késést a Budapestről Zürichbe tartó EuroNight vonat szenvedte el március 30-31-én. Indulása után az áramszedő letörése miatt a Keleti pályaudvar és Ferencváros között fél órára leállt a forgalom. A felsővezeték vizsgálata miatt további fennakadások adódtak, végül a szerelvény kétórás késéssel kapott új mozdonyt. Bár ezzel eljutott Győrig, az osztrák vasút közölte, hogy a pályakarbantartási határidőn túl érkeztek, ezért Ausztriába már nem léphettek be. Az utasok így Győrben rekedtek az éjszakára, majd hajnal 3-kor indultak tovább Hegyeshalomig, ahol az osztrák munkák végeztével, reggel 6-kor folytathatták útjukat.

Borítókép: leszakadt a felsővezeték miatt Intercity vesztegel Biatorbágy és Budaörs között Fotó: MÁVINFORM 2022 nyarán

kapcsolódó cikkek
Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon
Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon
Szeptember 18-án megkezdődik a Biatorbágy és Szárliget közötti, 29 kilométeres vasúti pályaszakasz felújítása. Késések várhatóak, a pontos tájékozódásra egy weboldalt ajánl a MÁV, és azt ígérik, hogy a héten már közzé is teszik a megváltozott menetrendeket, térképeket. 
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
"David Pressman messze kerülje el majd Magyarországot" - mondta Lázár János „Közlekedési Infóként” meghirdetett sajtótéjákoztatóján szerdán.
Preventív munkálatok végez a MÁV, ezért január 11-ig a győri vonalon nem lesz minden menetrendszerű
Preventív munkálatok végez a MÁV, ezért január 11-ig a győri vonalon nem lesz minden menetrendszerű
Fákat és bokrokat vágnak ki Budaörs és Biatorbágy között, ezért sok vonat nem úgy és nem akkor közlekedik, ahogyan eddig. Azt kérik, hogy a korlátozás ideje alatt az utasok ne megszokásból induljanak útnak.
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Nem kell félnünk, hogy 2025-től egycsapásra (meg kettőre sem) javul a helyzet a vasúti közszolgáltatás színvonalában: az év első munkanapján már délelőtt borult a menetrend az egyébként is fél évig pótbuszokkal kisegített Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Szombathely vonalon. Jókora késésekre kell számítani.
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
Az utasokra 20, az új MÁV-Volán székházra 225 milliárd forintot szán az Orbán-kormány jövőre
Az utasokra 20, az új MÁV-Volán székházra 225 milliárd forintot szán az Orbán-kormány jövőre
Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit Lázár János tárcája, mint a saját tulajdonú vadonatúj, 15 emeletes MÁV-irodaházra a Kopaszi-gátnál.
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
A közlekedésügyi szakminiszter a Fanta alacsony magyarországi narancstartalmáért üti a Coca-Colát és egyébként a multikat, eközben a kánikula első tíz napjában az általa felügyelt MÁV 560 vonata el sem tudott indulni, 10.500 járat pedig kisebb-nagyobb késésekkel ért csak célba.
Mávinform: jelentős késésekre, vonatforgalmi korlátozásokra kell számítani a győri fővonalon
Mávinform: jelentős késésekre, vonatforgalmi korlátozásokra kell számítani a győri fővonalon
Lassabban közlekedhetnek a vonatok Budaörs és Biatorbágy között biztosítóberendezési hiba miatt, ezért a győri fővonalon 30-60 perces késésekre, esetenként kimaradó járatokra lehet számítani a péntek reggeli órákban; a változás a Szombathely és Sopron felé tartó InterCityket is érinti - közölte a Mávinform az MTI-vel.
Felsővezeték-szakadás miatt hétfő délelőtt késnek az InterCity-vonatok
Felsővezeték-szakadás miatt hétfő délelőtt késnek az InterCity-vonatok
A rendkívüli helyzetről a GYSEV adott hírt közösségi oldalán.
Biztosítóberendezési hiba miatt késnek a vonatok a győri fővonalon
Biztosítóberendezési hiba miatt késnek a vonatok a győri fővonalon
Késnek a vonatok a győri fővonalon, mert Tatabánya állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés - közölte a Mávinform csütörtök délben Facebook-oldalán.
Késnek a pótlóbuszok a győri vonalon
Késnek a pótlóbuszok a győri vonalon
Felsővezeték-szakadás miatt csütörtökön lezárják az M1-es autópályát Tatabányánál várhatóan 30-60 percre - közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) az MTI-vel. A Mávinform ezzel kapcsolatban honlapján tudatta: a győri fővonalon a pótlóbuszok közül az eredetileg az M1-es autópályán közlekedő járatoknál "jelentősen hosszabb menetidőre, késésekre kell számítani".
Esti gubanc a MÁV-nál
Esti gubanc a MÁV-nál
Ha a Pécsről érkező vonatra indulna ki, akkor érdemes tájékozódni - késéssel kell kalkulálni.
címkék
kapcsolódó cikkek
Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon
Kalandokra felkészülni: év végéig felújítanak a Budapest-Tatabánya-Győr vasút fővonalon
Szeptember 18-án megkezdődik a Biatorbágy és Szárliget közötti, 29 kilométeres vasúti pályaszakasz felújítása. Késések várhatóak, a pontos tájékozódásra egy weboldalt ajánl a MÁV, és azt ígérik, hogy a héten már közzé is teszik a megváltozott menetrendeket, térképeket. 
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
Rogán szankcionálásáról, a GYSEV-hez kerülő pályaszakaszokról és mesés újításokról is beszélt Lázár szerdai sajtótájékoztatóján
"David Pressman messze kerülje el majd Magyarországot" - mondta Lázár János „Közlekedési Infóként” meghirdetett sajtótéjákoztatóján szerdán.
Preventív munkálatok végez a MÁV, ezért január 11-ig a győri vonalon nem lesz minden menetrendszerű
Preventív munkálatok végez a MÁV, ezért január 11-ig a győri vonalon nem lesz minden menetrendszerű
Fákat és bokrokat vágnak ki Budaörs és Biatorbágy között, ezért sok vonat nem úgy és nem akkor közlekedik, ahogyan eddig. Azt kérik, hogy a korlátozás ideje alatt az utasok ne megszokásból induljanak útnak.
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Az év új, de a MÁV a régi: járműhiba miatt borult a menetrend a veszprémi vonalon
Nem kell félnünk, hogy 2025-től egycsapásra (meg kettőre sem) javul a helyzet a vasúti közszolgáltatás színvonalában: az év első munkanapján már délelőtt borult a menetrend az egyébként is fél évig pótbuszokkal kisegített Székesfehérvár-Veszprém-Ajka-Szombathely vonalon. Jókora késésekre kell számítani.
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Lázár János szerint eddig azért nem fejlesztették a vasutat, mert nem voltak biztosak benne, hogy az embereknek ez kell
Ezt az Építésügyi és Közlekedési miniszter a vásárhelyi Rádió7 Közös nevezője című műsorában mondta, amit a Szegeder szemlézett. Lázár János szerint átlagban négyből csak egy vonat késik, ez ugyan rosszabb arány, mint Európában, de nem gondolja, hogy minden tekintetben elviselhetetlen, hiszen „a hírekbe és a politikába az kerül be, ami rossz”. De most már nagy fejlesztéseket ígért.
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
2018-ban és 2022-ben felújítás miatt egész nyáron szünetelt a forgalom azon a Veszprém-Ajka vasúti pályaszakaszon, amit a MÁV egyik napról a másikra a héten újabb fél évre lezárt - ugyancsak pályafelújításra hivatkozva.
Az utasokra 20, az új MÁV-Volán székházra 225 milliárd forintot szán az Orbán-kormány jövőre
Az utasokra 20, az új MÁV-Volán székházra 225 milliárd forintot szán az Orbán-kormány jövőre
Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit Lázár János tárcája, mint a saját tulajdonú vadonatúj, 15 emeletes MÁV-irodaházra a Kopaszi-gátnál.
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Lázár: jó hír a magyar vasút minden utasának, teljesen átveszi az irányítást a GYSEV felett a magyar állam
Magyarország eddig is többségi tulajdonosa volt a GYSEV Zrt-nek, de a két kisebbségi tulajdonosnak, az osztrák államnak és a szintén osztrák Strabagnak vétójoga volt. Most a magyar állam megvásárolhatja Strabag tulajdonrészét, jelentette be Lázár János Építésügyi és Közlekedési miniszter.
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
A közlekedésügyi szakminiszter a Fanta alacsony magyarországi narancstartalmáért üti a Coca-Colát és egyébként a multikat, eközben a kánikula első tíz napjában az általa felügyelt MÁV 560 vonata el sem tudott indulni, 10.500 járat pedig kisebb-nagyobb késésekkel ért csak célba.
Mávinform: jelentős késésekre, vonatforgalmi korlátozásokra kell számítani a győri fővonalon
Mávinform: jelentős késésekre, vonatforgalmi korlátozásokra kell számítani a győri fővonalon
Lassabban közlekedhetnek a vonatok Budaörs és Biatorbágy között biztosítóberendezési hiba miatt, ezért a győri fővonalon 30-60 perces késésekre, esetenként kimaradó járatokra lehet számítani a péntek reggeli órákban; a változás a Szombathely és Sopron felé tartó InterCityket is érinti - közölte a Mávinform az MTI-vel.
Felsővezeték-szakadás miatt hétfő délelőtt késnek az InterCity-vonatok
Felsővezeték-szakadás miatt hétfő délelőtt késnek az InterCity-vonatok
A rendkívüli helyzetről a GYSEV adott hírt közösségi oldalán.
Biztosítóberendezési hiba miatt késnek a vonatok a győri fővonalon
Biztosítóberendezési hiba miatt késnek a vonatok a győri fővonalon
Késnek a vonatok a győri fővonalon, mert Tatabánya állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés - közölte a Mávinform csütörtök délben Facebook-oldalán.
Késnek a pótlóbuszok a győri vonalon
Késnek a pótlóbuszok a győri vonalon
Felsővezeték-szakadás miatt csütörtökön lezárják az M1-es autópályát Tatabányánál várhatóan 30-60 percre - közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) az MTI-vel. A Mávinform ezzel kapcsolatban honlapján tudatta: a győri fővonalon a pótlóbuszok közül az eredetileg az M1-es autópályán közlekedő járatoknál "jelentősen hosszabb menetidőre, késésekre kell számítani".
Esti gubanc a MÁV-nál
Esti gubanc a MÁV-nál
Ha a Pécsről érkező vonatra indulna ki, akkor érdemes tájékozódni - késéssel kell kalkulálni.
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
tematikus oldalak
legolvasottabbak
Törzsszurkolóját gyászolja a Haladás
Dr. Holló Veronika egyedi színfoltja volt a szurkolók táborának.
Rendkívüli közlekedési helyzet - vonat helyett buszok
Műszaki okok miatt buszok járnak Nagykanizsa és Szombathely között.
Kaliforniai tűzvész: tovább pusztítják a lángok Los Angeles lakónegyedeit, már 180 ezer embernek kellett elhagynia otthonát
A Los Angeles térségében pusztító tüzek ismét elérték a nagyváros régiójának egyes területeit, számolnak be az aktuális helyzetről a legfrissebb jelentések. Helyi idő szerint szombaton a lángok a Pacific Palisades negyedtől keletre és északra terjedtek tovább, többek között a sűrűn lakott San Fernando völgy felé. A tüzekben eddig mintegy 12 ezer épület semmisült meg - a halálos áldozatok száma 11-ről 16-ra emelkedett a hivatalos jelentések szerint.
Ismét szarvast gázolt az IC - ezúttal a Szombathelyről induló Bakony IC dőlt ki
A balesetben a mozdony megrongálódott, útját folytatni nem tudta, ezért szerelvényét visszavontatták Szombathelyre. 
Az MCC képzési központjává alakítják át a szombathelyi egykori Takáts-házat
A Petőfi utca 14. szám alatti emeletes társasházat négy éve vette meg a Matthias Corvinus Collegium (MCC), amely a megyeszékhelyen mintegy 300 általános- és középiskolás diáknak tart tehetségképző programokat. A 2026/27-es tanévtől ezt már az új épületben tehetik, amit közösségi helynek is szánnak. A rekonstrukciós projekt bejelentésén itt volt az MCC kuratóriumi elnöke, Orbán Balázs is.