
Ma ismét szívás a győri fővonalon Budapestre vonatozni, vagy vissza
Hétfőtől Győrön keresztül Intercityvel optimális esetben - ha nem késik a vonat - 2 óra 47 perc Szombathelyről Kelenföldig eljutni, a menetidő növekedés és a pályaszakasz rövidülés (a szombathelyi vonatok a Keleti helyett Kelenföldről indulnak és érkeznek) oka, hogy az akkori munkálatok során Bicske és Bicske alsó között pályahibát találtak, amelynek a végső helyreállítását idén tavasszal végzik el, ezzel megelőzik a pálya további rongálódását és megszüntetik a mintegy 400 méteren bevezetett 40 kilométer/órás sebességkorlátozást is, írták.
Kedd hajnaltól Bicske és Szárliget között a felsővezeték-rendszer meghibásodása miatt a vonatok csak egy vágányon közlekednek, valamint a jelenleg tartó felújítási munkálatok miatt a Herceghalom-Bicske szakaszon is csak az egyik vágányon zajlik a vonatforgalom. A két korlátozás miatt a győri fővonalon 30-50 perccel hosszabb menetidőre, esetenként vonatkimaradásokra kell számítani a reggeli órákban, közölte a Mávinform, amely annyit frissített, hogy időközben sikerült elhárítaniuk a műszaki problémát, de idő, míg helyreáll a mentrend.
Forgalmi változások:
- A Bicskéről 6:17-kor és 6:47-kor Kelenföldre induló G10-es vonat (4817, 4827) nem közlekedik, helyettük pótlóbuszok indulnak Bicske és Kelenföld vasútállomás között köztes megállás nélkül.
- Az elővárosi állomásokról esetenként közvetlen pótlóbuszok is indulnak Kelenföld vasútállomásra.
- A Salzburg felől érkező, Hegyeshalomtól 7:28-kor továbbinduló Kálmán Imre EuroNight (EN 463) 60 perces késéssel várható a határállomásra.
- Tatabánya és Oroszlány között az S12-es vonatok helyett pótlóbuszok járnak (34422, 34447).
Székesfehérvár irányába az ajkai vonal felújítása miatt még hosszabb a mentidő, 3 óra 40 perc.
Fotó: illusztráció/Nagy Jácint






A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.